Environment education for taking of decision. One challenge for the sector cuban cooperative
Main Article Content
Abstract
The present century XXI is a seal period by uncertainty environment and social just, in another cause, at increase pressure anthropic about the natural recourse, that have generating increase change environment, some it the global range, for example the climatic change, the greenhouse effect, the deforestation, degrade of the land, loss of the diversity biological, exhaustion of the ozone layer, etc. Those constituent factors of the first order at those who confront the modern society.
The environment education constituent one of the principal elements what propitious the formation of one new ambient know and give step on the reflection understand, elaboration of plan and strategy, so like the resolution of the environment problems that affect today to our society. The same establish one of the answers on the environment crisis, and since final of the decade of the 80 and the first half of the 90, it link with the development sustainable, by that educate for the sustenance constituent the object of the same.
The present work have like purpose demonstrate the importance that reviewer include the environment theme in the process of taking of decisions in the farming cooperative to make up the aspect 133 of the economic politic and social in the new Cuban economic model. To do that one analysis about the environment education and the relationship tighten what have with the cooperative development for the guarantee of good practice, guarantee real one development sustainable.
Downloads
Article Details
References
Asamblea Nacional del Poder Popular (ANPP) (1997). Ley No. 81 del Medio Ambiente: Gaceta Oficial de la República de Cuba. 11 de julio de 1997.
Duque, J. A. (2013). Las cooperativas y el desarrollo sostenible. Revista Digital Cooperativismo y Desarrollo. 1(1). Recuperado de: http://coodes.upr.edu.cu/index.php/coodes/article/view/26 el 11 de febrero de 2015.
Leff, E. (1998). Saber Ambiental. Sustentabilidad, Racionalidad, Complejidad, Poder. México: Ed. Siglo XXI, PNUMA, CIICA.
Ministerio de Ciencia, Tecnología y Medio Ambiente (CITMA) (1997). Centro de Información, Gestión y Educación Ambiental. Agencia de Medio Ambiente.
Ministerio de Ciencia, Tecnología y Medio Ambiente (CITMA) (1997). Centro de Información, Gestión y Educación Ambiental. Agencia de Medio Ambiente. Estrategia Nacional de Educación Ambiental. p. 19.
Monsalve, J. C. Fundamentos constitucionales del Derecho Ambiental Colombiano.
Organización de las Naciones Unidas (ONU, 1992). Cumbre de la Tierra de Río de Janeiro. Conferencia de las Naciones Unidas sobre el Medio Ambiente y el Desarrollo. Declaración de Río sobre el Medio Ambiente y el Desarrollo.
Organización de las Naciones Unidas para la Educación, la Ciencia y la Cultura (UNESCO). (1977). Conferencia Intergubernamental sobre Educación Ambiental. Declaración de la Conferencia Intergubernamental de Tbilisi sobre Educación Ambiental. Tbilisi, Georgia. 14-26 de octubre de 1977.
Rodríguez, C. A. (2013). Retos y perspectivas del cooperativismo, como real alternativa de desarrollo ante la globalización neoliberal. Revista Digital Cooperativismo y Desarrollo. 1(1). Recuperado de: http://coodes.upr.edu.cu/index.php/coodes/article/view/29 el 11 de febrero de 2015.