Modelos de transformação digital na gestão de empresas comerciais
Main Article Content
Resumo
Downloads
Article Details
Referências
Berghaus, S., & Back, A. (2016). Stages in Digital Business Transformation: Results of an Empirical Maturity Study. MCIS 2016 Proceedings. https://aisel.aisnet.org/mcis2016/22
Bindra, A. (2018). Wide-Bandgap Power Devices: Adoption Gathers Momentum. IEEE Power Electronics Magazine, 5(1), 22-27. https://doi.org/10.1109/MPEL.2017.2782404
Bullemore Campbell, J., & Cristóbal Fransi, E. (2021). La dirección comercial en época de pandemia: El impacto del covid-19 en la gestión de ventas. Información tecnológica, 32(1), 199-208. https://doi.org/10.4067/S0718-07642021000100199
Burkacky, O., Deichmann, J., Hepp, D., & Mühlreiter, B. (2018). A blueprint for successful digital transformations for automotive suppliers. Mckinsey Digital Consultants. https://www.mckinsey.com/business-functions/mckinsey-digital/our-insights/a-blueprint-for-successful-digital-transformations-for-automotive-suppliers
Caballero Rodríguez, J. (2015). La digitalización de la pyme española. EOI. Escuela de Organización Industrial. https://www.eoi.es/es/savia/publicaciones/21190/la-digitalizacion-de-la-pyme-espanola
Calle Herencia, C. A. (2022). La transformación digital y su importancia en las pymes. Iberoamerican Business Journal, 5(2), 64-81. https://doi.org/10.22451/5817.ibj2022.vol5.2.11059
Céspedes, F. V., & Marsh, B. (2017, agosto 22). Find the Right Metrics for Your Sales Team. Harvard Business Review. https://hbr.org/2017/08/find-the-right-metrics-for-your-sales-team
Cueva Gaibor, D. A. (2020). Transformación Digital en la universidad actual. Revista Conrado, 16(77), 483-489. https://conrado.ucf.edu.cu/index.php/conrado/article/view/1624
Díaz Martín, A. M., Cruz Roche, I., Gómez Suárez, M., Quiñones García, M., & Schmitz, A. (2019). Transformación digital en distribución: Soluciones tecnológicas y estrategias competitivas de las empresas minoristas españolas. RISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao, (24), 151-167. https://www.proquest.com/openview/942f884cecdbf835d50fc774b8f989a6/1?pq-origsite=gscholar&cbl=1006393
Gabryelczyk, R. (2020). Has COVID-19 Accelerated Digital Transformation? Initial Lessons Learned for Public Administrations. Information Systems Management, 37(4), 303-309. https://doi.org/10.1080/10580530.2020.1820633
L´Huilllier Troncoso, G., Muñoz Herrera, G., & Vega, P. (2020). Estrategias de transformación digital: Cómo gestionar los impactos en las estrategias, modelos de negocio y culturas organizacionales. Editorial CONECTA.
Liguori, E. W., & Pittz, T. G. (2020). Strategies for small business: Surviving and thriving in the era of COVID-19. Journal of the International Council for Small Business, 1(2), 106-110. https://doi.org/10.1080/26437015.2020.1779538
MIT Center for Digital Business & Capgemini Consulting. (2011). Digital Transformation: A roadmap for billion-dollar organizations. Massachusetts Institute of Technology Center for Digital Business and Capgemini Consulting. https://www.capgemini.com/it-it/resources/digital-transformation-a-road-map-for-billion-dollar-organizations/
Ponce Andrade, J. E. (2017). La gestión comercial y su influencia en el crecimiento de las PYMES hoteleras de Manabí. ECA Sinergia, 8(2), 54-68. https://doi.org/10.33936/eca_sinergia.v8i2.865
Ratner, B. (2009). The correlation coefficient: Its values range between +1/"1, or do they? Journal of Targeting, Measurement and Analysis for Marketing, 17(2), 139-142. https://doi.org/10.1057/jt.2009.5
Roca, G. (2014). La transformación digital de los negocios. RocaSalvatella.
Rogers, D. L. (2016). The Digital Transformation Playbook: Rethink Your Business for the Digital Age. Columbia University Press.
Sánchez, B. (2016). La gestión del cambio en las organizaciones de la administración pública.
Slotnisky, D. (2016). Transformación digital: Cómo las empresas y los profesionales deben adaptarse a esta revolución. Digital House.
Soto Acosta, P. (2020). COVID-19 Pandemic: Shifting Digital Transformation to a High-Speed Gear. Information Systems Management, 37(4), 260-266. https://doi.org/10.1080/10580530.2020.1814461